- Kayıtsızlık: Banka müşterisiyle daha önceki iyi ilişkilerine dayanıp işlerin ayni şekilde gideceğini düşünmesi sonucu ortaya çıkar.
- Dikkatsizlik ve İhmal: Gerekli belgelerin alınmaması, eksik alınması, yeterince teminat istenmemesi, mali analizin yanlış yapılması durumunda (veya mali analizin hiç yapılmaması) durumunda verilen kredinin geri ödenmemesidir.
- İletişim Bozukluğu: Bankanın kredi kültürünün oluşturulmaması ve kredi ilkelerinin yeterince anlaşılmaması, bunların alt kademelere duyurulmaması da yanlış kredi kararına yol açmaktadır.
- Beklenmedik Olaylar: Borçlunun kredinin geri ödenmesini engelleyecek faktörleri göz ardı etmesinden kaynaklanmaktadır.
- Rekâbet Ortamı: Bankaların içinde bulunduğu rekabet, kredi ilkelerinden ödün vermeleri ve diğer bankaları taklit etmeleri "yanlış" kredi kararlarına yol açmaktadır.
Matematik ve sayıların işin içine girdiği noktada, kişiler olaylara ve sonuçlara mutlak doğruluk olarak bakar.