23 Aralık 2011 Cuma

KKTC DEKİ LÜKS TÜKETİMİN ARKASINDAKİ NEDENLER

Lüks Tüketim
Her davranışın arkasında bir değil birden fazla neden vardır. Ülkede yaşanan lüks tüketimin birden fazla nedeni vardır. Özellikle lüks oto alımlarının arkasında yatan nedenler sırasıyla:


A. Sosyo-Ekonomik-Politik Faktörler (Orosprozist Hastalığı)
  1. 1974 savaşının ardından oluşan Ganimet-Yağmacılık Düzeni
  2. Karşılıksız servet edinmeler
  3. Kültürel Değerlerin Buharlaşması
  4. Ani (Kısa Dönemli) Zenginleşme
  5. Yüksek Miktarlı Borç(lar) ile lüks tüketime eğilim
  6. Maddi anlayışların, manevi anlayışların çok üzerinde seyri
  7. Devlet Eliyle Zenginleşme-Rant Arama Düzeni
  8. Topluma olduğu kadar; doğaya olan saygının/saygınlığın kaybolması
  9. Vergi Dışı-Kayıt Dışı Ekonominin Yüksek seviyede olması
  10. Mafya Ekonomisinin Boyutu
B. Psikolojik (Kişisel) Faktörler
  1. Güç-Sınıf-Gövde Gösterisi
  2. Prestij, Gösteriş, Statü ve Yenilik Kazanma Güdüsü
  3. Kendini Gösterme Hırsı-Lüks Tüketimin Herkesce Bilinmesi Hırsı
  4. Dışlama Etkisi- İçsel ve Dışsal Dışlamalar
  5. Bilinç Dışı (Bilinçsiz) Davranışlar
  6. Medya-Matik Davranış Bozuklukları
  7. Pazarlama Tekniklerinin Bireyler (Tüketiciler) Üzerindeki Etkisi
  8. (Klasik) Zengin Kılıgına Bürünme İç Güdüsü, ve toplumun buna verdiği önem düzeyi
  9. Başkalarının görüşleri ile yaşama felsefesi
  10. Yaşanan ortam ile şekillenen inançlar
Her zaman ve her yerde söylerim; KKTC bilimsel araştırmalar için büyük bir labaratuvardır. Henüz adı konmamış bu hastalığı bir kelime ile tanımlayabiliriz- OROSPROZIST HASTALIĞI.

Orosprozist hastalığı bulaşıcı bir hastalıktır; yüksek seviyede yayılma-ve-yıkıcı etkilere sahip bir hastalık türüdür.